معاینه زنان در پزشکی قانونی برای طلاق

معاینه زنان در پزشکی قانونی برای طلاق

طلاق نیز مانند ازدواج مراحل قانونی مربوط به خود را دارد. دلایل زیادی برای جدایی زوجین وجود دارد کحه از شایع ترین آن ها می توان به شرایط اقتصادی، اعتیاد، سو رفتار زوجین، خیانت و…. اشاره کرد. همانطور که بدوا اشاره شد طلاق پروسه قانونی خود را دارد که معاینه زنان در پزشکی قانونی نیز یکی از مراحل ثبت واقعه طلاق است.

ثبت دادخواست طلاق

درخواست پزشکی قانونی برای طلاق یکی از مراحل طلاق است. برای اقدام به طلاق از سوی زوج یا زوجه ابتدا نیاز به ثبت دادخواست طلاق در دفاتر قضایی می باشد. پس از ثبت دادخواست دادگاه وقت رسیدگی جهت بررسی موضوع طلاق خواهد نمود. پس از بررسی های اولیه به صورت معمول وقت های رسیدگی دیگری نیز برای زوجین در نظر گرفته خواهد شد تا برای قاضی مشخص شود زوجین قادر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند.

مدارک لازم برای ثبت دادخواست طلاق

  1. ثبت نام در سامانه ثنا
  2. کارت ملی
  3. شناسنامه
  4. عقدنامه یا رونوشت عقدنامه

معاینه زنان در پزشکی قانونی برای طلاق

معاینه زنان در پزشکی قانونی برای طلاق

قبل از توضیح در رابطه با این موضوع باید به این قضیه اشاره نمود که مشاوره حقوقی قبل از ازدواج از بسیاری موارد طلاق جلوگیری خواهد کرد. معاینه زنان در پزشکی قانونی برای طلاق و درخواست پزشکی قانونی برای طلاق امری الزامی است و به این منظور انجام می گیرد که دادگاه برای صدور حکم طلاق از وضعیت بکارت و یا بارداری زوجه اطلاع داشته باشد. زیرا مثبت بودن این دو موضوع در روند حکم و شرایط طلاق تاثیر گذار خواهد بود. در واقع انجام معاینه برای طلاق اصولا به دو منظور بکارت و بارداری زوجه صورت می پذیرد که در ادامه به توضیح این دو مورد پرداخته شده است.

معاینه جهت تشخیص بکارت زوجه

در صورتی که زوجین در مراحل نامزدی و بعد از آن اقدام به جدایی نمایند و زوجه این ادعا را داشته باشد که باکره است، دادگاه زوجه را برای تشخیص این موضوع به پزشکی قانونی معرفی می نماید. در صورت تایید پزشکی قانونی مبنی بر بکارت زوجه نیمی از مهریه به ایشان تعلق می گیرد و چنانچه زوجه باکره نباشد تمام  مهریه به وی تعلق خواهد گرفت.

معاینه زنان در پزشکی قانونی برای طلاق

معاینه جهت انجام نست بارداری زوجه

انجام تست بارداری اولا اجباری بوده و ثانیا در روند طلاق تاثیرگذار خواهد بود. البته مثبت بودن تست بارداری زوجه به این معنا نیست که طلاق متوقف می شود. ولی در صورتی که زوجه باردار باشد دادگاه وضعیت فرزند و حق و حقوق وی را مشخص نموده و بعد اقدام به صدور حکم طلاق خواهد نمود.

معاینه مردان در پزشکی قانونی

شاید این باور در عموم وجود داشته باشد که برای طلاق فقط زوجه بایستی به پزشکی قانونی برای طلاق مراجعه نماید. ولی این باور اشتباه است زیرا در مواردی که زوجه ادعا داشته باشد مرد دارای مشکل جنسی است یا اینکه در عدم بارداری زوج مقصر و نازاست، دادگاه زج را جهت اثبات و یا عدم اثبات ادعای زوجه برای معاینه به پزشکی قانونی ارجاع می دهد.عدم باروری مردی موضوعی است که با اثبات آن دادگاه رای به نفع زوجه صادر نموده و حکم طلاق قطعی می شود. همچنین در فسخ نکاح نیز زوجین برای معاینه بایستی به پزشکی قانونی مراجعه نمایند.

معاینه زنان در پزشکی قانونی برای طلاق

گروه حقوقی ایرانلا

ضمن آرزوی پایداری و تداوم بنیان خانواده در کشور عزیزمان ،چنانچه در رابطه با مسائلی همچون :معاینه زنان در پزشکی قانونی برای طلاق، شرایط ملاقات فرزند بعد از طلاق ،انتقال حضانت فرزند به مادر، درخواست تعدیل نفقه فرزند ، دفاع در مقابل درخواست نفقه،دستور توقف اجرای رای داوری، مهریه ،شکایت از شوهر برای ضرب و شتم، دفاع در مقابل نفقه ،شرایط قرارداد وکالت، طلاق توافقی و…. دیگر موضوعات حقوقی به کمک و راهنمایی نیاز داشتید گروه حقوقی ایرانلا با گردآوری گروهی از باتجربه ترین و خبره ترین وکلا از سراسر ایران در خدمت شماست . همواره می توانید از طریق تماس با ما درخواست مشاوره تلفنی با مشاورین حقوقی مجموعه را داشته باشید .

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجازات تهدید پیامکی

مجازات تهدید پیامکی

یکی از انواع تهدید و در واقع شایع ترین نوع تهدید به وسیله پیامک است . در صورتی که فردی از طریق پیامک ایجاد مزاحمت

Select Language
تماس با ما