وکیل برای شکایت از بیمارستان

وکیل برای شکایت از بیمارستان

به دلیل مراجعات زیاد مردم به مراکز درمانی و بیمارستان ها طبیعیست که انتقاد و شکایاتی نیز پیش وجود داشته باشد.وکیل برای شکایت از بیمارستان نیز در این مسئله کمک شایانی خواهد نمود . مشکلاتی همچون نارضایتی از پرسنل و کادر درمان، شکایت از پزشک، نارضایتی از روند درمان بیمار و… . در صورت بروز این مسائل احتمال شکایت و پیگیری از مراجع قانونی توسط شخص وجود دارد. توصیه می شود در این امر جهت احقاق حق از وکیل برای شکایت از بیمارستان مشاوره و راهنمایی گرفته شود.

مرجع قانونی رسیدگی به شکایت از بیمارستان

برای شکایت از بیمارستان و یا شکایت و اعتراض به گواهی پزشکی قانونی باید به دادگاه های عمومی مراجعه نمود . رسیدگی به این دعاوی در صلاحیت این دادگاه ها می باشد . بنابراین برای شکایت از بیمارستان یا پرسنل و کادر درمان باید به دادگاه های عمومی مراجعه نمود. از آن جایی که رسیدگی به دعاوی پزشکی، امری تخصصیست و نیازمند بررسی  کارشناسان و متخصصان این حوزه دارد، قوه قضاییه دادسرای جرایم پزشکی را به طور ویژه به جرایم پزشکی و دارویی اختصاص داده است.

وکیل برای شکایت از بیمارستان

شکایت از بیمارستان به دادسرای جرایم پزشکی

دادسرای جرایم پزشکی صلاحیت رسیدگی به تخلفات بیمارستان ها و پزشکان را دار که شعبه اصلی دادسرای جرایم اصلی در تهران واقع است.

جهت شکایت از جراح بینی، شکایت از ماما و دیگر پرسنل کادر درمانی و یا شکایت از پزشک بدون پروانه از این مرجع می توان نسبت به ارائه شکایت اقدام نمود. برای شکایت از بیمارستان ابتدا با مراجعه به دادسرای جرائم پزشکی دادخواست خود را به همراه مدارک و مستندات ارائه نموده و ثبت شکایت را انجام می دهید. پس از آن شکایت به منظور بررسی به کمیسیون های تخصصی پزشکی این دادسرا ارجاع می گردد. چنانچه جرم ثابت گردد کادر درمان برای دفاع از خود و ارائه توضیحات به دادسرا احضار می شوند.

تصمیم نهایی دادسرا

پس از بررسی مستندات و ارائه توضیحات کادر درمان دادسرا چنانچه جرم اثبات گردد قاضی حکم کیفرخواست را صادر می نماید و با ارسال آن به دادگاه عمومی جزایی طبق محتویات پرونده، نظریه کارشناس و دفاعیات هر دو طرف، اقدام به صدور رای می نماید. در صورتی که دلایل کافی نباشد و تشخیص قاضی مبنی بر عدم وقوع جرم قصور باشد قرار منع تعقیب را صادر می نماید.

وکیل برای شکایت از بیمارستان

شکایت از طریق شورای حل اختلاف ویژه امور بهداشت

یکی دیگر از مراجع قانونی جهت رسیدگی به شکایت از بیمارستان شورای حل اختلاف ویژه امور پزشکی می باشد. این شورا متشکل از کارشناسان و متخصصین پزشکی است که تمامی این اعضا مورد تائید سازمان نظام پزشکی می باشند. پرونده های مورد رسیدگی در این شورا مربوط به خواسته های کمتر از پنج میلیون تومان می باشد. اصولا پرونده های مورد رسیدگی در این شورا مربوط به مبالغ دیه های مختلف مثل دیه شکستگی پا، دیه کبودی چشم و… تا سقف پنج میلیون تومان می باشد.

صلاحیت شورای حل اختلاف امور پزشکی

این شورا به موضوع اختلاف اعضای جامعه پزشکی با یکدیگر و اختلاف پزشکی با اشخاص حقیقی و حقوقی می پردازد. لازم به ذکر است در صورت دارا بودن بیمه مسئولیت پزشکان، بیمه خسارات وارده را جبران خواهد نمود.

گزارش تخلف بیمارستان به وزارت بهداشت

روش دیگر برای شکایت از بیمارستان تماس با واحد رسیدگی به شکایات وزارت علوم پزشکی است. برای انجام این امر می توان از طریق شماره تلفن های 1690 و 1590 شکایت خود را مطرح نمود.

وکیل برای شکایت از بیمارستان

وظایف واحد رسیدگی به شکایات مردمی از بیمارستان

وظایف واحد رسیدگی به شکایات مردمی و بیماران از بیمارستان ها شامل رسیدگی به موارد زیر می باشد:

  1. راهنمایی و مشاوره ارباب رجوع جهت طرح شکایت و دریافت شکایات از ارباب رجوع ها
  2. پاسخگویی به استعلام های موسسات در سامانه صدور پروانه ها
  3. مکاتبات جهت دریافت مستندات و پرونده شاکی از مراکز
  4. رسیدگی به شکایات واصله از مراجع دیگر اعم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفتر بازرسی دانشگاه و پاسخگویی به مرجع ارسال شکایت
  5. اعلام تذکر به مراکز با توجه به تخلف صورت گرفته و ارائه گزارش عملکرد واحد شکایات به ارگان های مرتبط
  6. دریافت و بررسی شکایات از سامانه ۱۵۹۰ و درخواست بازدید و پیگیری و همچنین پاسخ به شکایات سامانه ۱۶۹۰ و پیگیری تا حصول نتیجه
  7. اعلام تذکر به مراکز با توجه به تخلف صورت گرفته
  8. بررسی و پاسخ مکاتبات وزارت بهداشت، دادسرای جرایم پزشکی، سازمان تعزیرات، سازمان نظام پزشکی مربوط به شاکیان این ارگان ها
  9. بازدید از مراکز و ارزیابی عملکرد مراکز تابعه در ارتباط با تعرفه های مصوب و انجام محاسبات مالی پرونده های پزشکی
  10. بررسی شکایت از طریق بازدید، مکاتبه، تهیه گزارش و پاسخگویی به شاکی
  11. انجام امور مربوط به پرونده های کمیسیون ماده ۱۱ که همان سازمان تعزیرات حکومتی است

مشاورین حقوقی ایرانلا

با توجه به توضیحات فوق پیشنهاد میکنیم قبل از اقدام برای هر گونه انتخاب وکیل برای شکایت از بیمارستان و بیمه تصادفات و یا اعتراض به گواهی پزشکی قانونی ،شکایت از جراح لیپوماتیک، شکایت از دندانپزشک ایمپلنت حتما با یک مشاور حقوقی متخصص در این زمینه مشورت نمایید. مشاورین حقوقی ایرانلا با گردآوری مجموعه ای از خبره ترین وکلا در تمامی زمینه های حقوقی در کنار شماست. همواره می توانید با تماس با مجموعه درخواست مشاوره حضوری و تلفنی داشته باشید.

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجازات تهدید پیامکی

مجازات تهدید پیامکی

یکی از انواع تهدید و در واقع شایع ترین نوع تهدید به وسیله پیامک است . در صورتی که فردی از طریق پیامک ایجاد مزاحمت

Select Language
تماس با ما