شکایت از پزشک و جراح زیبایی

شکایت از پزشک و جراح زیبایی

در رابطه با شکایت از پزشک و جراح زیبایی با توجه به گسترش عمل های زیبایی در سر تا سر جهان عده ای زیادی از مردم به خصوص بانوان به این امر روی آورده اند. میل به کمال گرایی و بی نقص بودن عطشی سیری ناپذیر است . بسیاری از افراد به صورت افراطی به انجام این عمل ها روی می آورند که طبعا مضراتی جبران ناپذیری نیز برای ایشان در بر خواهد داشت. در این نوشتار قصد داریم در رابطه با شکایت از پزشک زیبایی راهکارهایی ارائه دهیم.

عمل زیبایی

عمل زیبایی با تزریقات زیبایی دو موضوع کاملا متفاوت است. زیرا عمل زیبایی کاملا تهاجمی است و تزریقات زیبایی کاری به مراتب ساده تر است. برای مثال اگر امور زیبایی به دست افراد غیر متخصص انجام شود احتمال دارد عمل های زیبایی منجر به مرگ شود ولی در تزریقات زیبایی این موضوع تقریبا امکان پذیر نیست اما احتمال نقص دائمی وجود دارد. که می توان تحت عنوان شکایت از پزشک و جراح زیبایی این موضوع را به صورت قانونی پیگیری نمود.

ضمانت پزشک در عمل زیبایی

چنانچه در عمل و جراحی های زیبایی پزشک دچار قصور گردد با توجه به قانون مجازات اسلامی در مقابل بیمار یا زیباجو ضامن است. این که میگوییم پزشک در مقابل بیمار ضامن است به این معناست که بایستی ضرر و زیان بیمار را به صورت دیه پرداخت نماید چه این ضرر به صورت دیه عضو باشد و چه فوت بر عهده پزشک است.

بند ج ماده 158 قانون مجازات اسلامی

در مورد شکایت از پزشک و جراح زیبایی بند ج ماده 158 قانون مجازات اسلامی اظهار می دارد: “هر نوع عمل جراحی یا طبی مشروع که با رضایت شخص یا اولیاء یا سرپرستان یا نمایندگان قانونی وی و رعایت موازین فنی و علمی و نظامات دولتی انجام می‌شود. در موارد فوری اخذ رضایت ضروری نیست.”

شکایت از پزشک و جراح زیبایی

شکایت از پزشک و جراح زیبایی

اصولا کار پزشکی جهت مداوای بیمار است ولی در رابطه با پزشک و جراح زیبایی و شکایت از پزشک و جراح زیبایی علاوه بر درمان فرم ایده آل و مد نظر زیباجو نیز یکی از موارد مهم در این مورد است. به طوری که شکایت از پزشک و جراح زیبایی اصولا به این دلیل است که زیباجو فرم و مدل مد نظر خود را پیدا نکرده است . در مواردی نیز عمل و یا تزریقات زیبایی منجر به بروز عوارضی برای زیباجو می گردد که بر این اساس می توان نسبت به شکایت از پزشک و جراح زیبایی اقدام نمود. برای مثال یکی از شایع ترین موارد در عمل های زیبایی شکایت از جراح بینی به دلیل عدم ایجاد فرم دلخواه، مشکل در تنفس، ایجاد چسبندگی در بینی و…. مسائل می باشد که می تواند مشکلات عدیده حیاتی را برای شخص در بر داشته باشد.

موارد قصور پزشکی

۱ .پزشک مسوول درمان بيمار باشد بدين معنا که وظيفه مراقبت و درمان بيمار را بر عهده گرفته باشد.
۲ .پزشک در انجام وظيفه خويش تخطي کرده باشد(ترک فعل لازم يا انجام فعل ممنوع).
۳ .تخطي از وظيفه پزشک، سبب آسيب جسماني يارواني بيمار شده باشد.

در این موارد چناننچه پزشک دارای بیمه مسئولیت پزشکان باشد بیمه خسارات بیمار را جبران خواهد نمود.

شکایت از پزشک و جراح زیبایی

شکایت از جراح لیپوماتیک

در صورت بروز هر یک از تخلفات فوق و قصور پزشکی بیمار می تواند نسبت به شکایت از پزشک و جراح زیبایی و شکایت از جراح لیپوماتیک اقدام نماید. یکی از موارد شایع که منجر به شکایت بابت عمل جراحی لیپوماتیک می شود انجام این عمل توسط افراد غیر متخصص، پزشک یار و افرادی است که به صورت تجربی دوره دیده اند و بدون تخصص کافی اقدام به عمل می نمایند.

موارد شکایت از جراح لیپوماتیک

  1. بروز عفونت در ناحیه جراحی
  2. سوختگی پوست در اثر عمل جراحی
  3. پدید آمدن پوست اضافه در بدن
  4. از بین رفت قسمتی از پوست بدن
  5. آمبولی
  6. فوت بیمار
  7. ناهمواری و گوشت اضافه در بدن
  8. نداشتن تخصص جراح و پزشک بدون پروانه
  9. اخذ هزینه های بالا از بیمار
  10. عدم رعایت موارد بهداشتی و پزشکی

شکایت از جراح بینی

در رابطه با شکایت از پزشک و جراح زیبایی، به طور کلی چنانچه پس از گذشت مدت زمان نقاهت و رعایت موارد بعد از عمل فرد همچنان دچار مشکلات ذکر شده گردیده باشد  و پزشک متخصص مرتکب قصور و کوتاهی در این زمینه گشته و زیانی به بیمار وارد شده باشد می توان از وی تحت عنوان شکایت از جراح بینی اقدام نمود.

مدارک لازم جهت ثبت شکایت

1- ثبت نام سامانه ثنا
۲- کارت ملی
۳-متن شکایت
۴-مستندات و مدارک پزشکی

شکایت از پزشک و جراح زیبایی

شکایت از بیمارستان به دادسرای جرایم پزشکی

دادسرای جرایم پزشکی صلاحیت رسیدگی به تخلفات بیمارستان ها و پزشکان و شکایت از پزشک و جراح زیبایی را دار که شعبه اصلی دادسرای جرایم اصلی در تهران واقع است که شکایت از پزشک بدون پروانه از طریق این مرجع قابل پیگیری است.

جهت شکایت از جراح بینی، شکایت از ماما و دیگر پرسنل کادر درمانی از این مرجع می توان نسبت به ارائه شکایت اقدام نمود .برای شکایت از بیمارستان ابتدا با مراجعه به دادسرای جرائم پزشکی دادخواست خود را به همراه مدارک و مستندات ارائه نموده و ثبت شکایت را انجام می دهید. پس از آن شکایت به منظور بررسی به کمیسیون های تخصصی پزشکی این دادسرا ارجاع می گردد. چنانچه جرم ثابت گردد کادر درمان برای دفاع از خود و ارائه توضیحات به دادسرا احضار می شوند.

نحوه رسیدگی به جرایم پزشکی

طبق ماده 616 قانون مجازات اسلامی یک ماده واحده قانونیست که بر اساس آن تمام اقشار جامعه اعم از حقیقی و حقوقی ، کارفرما یا پزشک به غیر از موارد مربوط به حوادث رانندگی منجر به فوت چنانچه بر اساس قوانین به علت بی احتیاطی و یا بی مبالاتی مرتکب قتل غیر عمد شوند به یک تا سه سال حبس و پرداخت دیه محکوم خواهند شد .

در این بین چانچه قصور از پزشک، کادر درمان و یا حتی موسسات پزشکی و بیمارستان نیز باشد می توان تحت عنوان شکایت از بیمارستان یا پزشک اعم از عمومی و متخصص و شکایت از پزشک بدون پروانه نمود.

مشاورین حقوقی ایران لا

متاسفانه با توجه به پیشرفت علم پزشکی گزارش های بین المللی خبر از فراوانی شکایت علیه پزشکان در سال های اخیر را نشان می دهد . چنانچه در زمینه شکایت از پزشک و جراح زیبایی و شکایت از قرعه کشی های خانگی، نکات مهم در تنظیم قراردادهای ملکی ،ممانعت از ملاقات با طفل، شکایت از سالن زیبایی، وکیل برای شکایت از بیمارستان ، شکایت از جراح بینی، شکایت از ماما و شکایت از دندانپزشک ایمپلنت یا مراکز پزشکی دچار مشکل هستید گروه مشاورین حقوقی ایران لا با وکلای متخصص و خبره در کنار شماست . همچنین همواره می توانید از طریق مشاوره تلفنی در مورد مسائل حقوقی و اطلاع از راهکار های قانونی با ما در ارتباط باشید .

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select Language
تماس با ما