شکایت از سالن زیبایی

شکایت از سالن زیبایی

یکی از رایج ترین و پردرآمد ترین مشاغل در رابطه با زیبایی سالن های زیبایی زنانه می باشند. در زمان گذشته کارهای زیبایی و آرایشگری تا این حد پیشرفته و پر طرفدار نبود همچنین به علت دید جامعه این موارد خوشایند به نظر نمی آمدند. اما امروزه به خصوص در شهرهای بزرگ شغل آرایشگری و تاسیس سالن زیبایی جزء بیزنس های پر طرفدار و پر درآمد در جامعه به حساب می آید. بسیاری از سالن های زیبایی بدون تخصص و مجوز اقدام به انجام خدمات زیبایی می نمایند که تبعاتی را برای مراجعه کننده به همراه دارد و می توان تحت عنوان شکایت از سالن زیبایی علیه ایشان طرح شکایت نمود.

تخلفات سالن های زیبایی

تخلفات این صنف که منجر به شکایت از سالن زیبایی می گردد بر دو نوع اند:

  1. تخلفات صنفی
  2. تخلفات بهداشتی
  3. پرسنل غیر متخصص

شکایت از سالن زیبایی

تخلفات صنفی

تخلفات صنفی به این معناست که مشاغل در دستورالعملی که ادراه اصناف تعیین می نماید دارای دسته بندی هستند. علت این دسته بندی به این دلیل است که اصناف با یکدیگر تداخل نداشته باشند. برای مثال در مغازه لوازم آرایش فروشی می توان لوازم بهداشتی هم فروخت ولی نمی توان وسایل خرازی هم فروخت زیرا باعث تداخل دو صنف خرازی و آرایشی بهداشتی خواهد شد .

تخلفات بهداشتی

سالن های زیبایی باید دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت باشند. سالن زیبایی باید دارای هواکش و تهویه مناسب، انشعاب تخلیه آب کف شور در آشپزخانه، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه و آشپزخانه کاشی‌کاری شده باشد. یکی از موارد دیگر که مورد بررسی مامور بهداشت قرار می گیرد بهداشت و تمیزی سرویس بهداشتی است. این موارد توسط کارشناس اداره بهداشت، بررسی شده و پس از استعلام به اتحادیه آرایشگران زنانه اعلام می گردد.

پرسنل غیر متخصص

یکی از شایع ترین موارد شکایت از سالن زیبایی به دلیل استفاده از پرینل غیر متخصص است. تمامی پرسنل بایستی دارای مدرک فنر حرفه ای مرتبط در تخصص خود باشند زیرا عدم تخصص باعث وارد شدن صدمه به سلامت و زیبایی افراد خواهد شد.

انجام چه مواردی در سالن های زیبایی ممنوع است؟

انجام موارد زیر در سالن های زیبایی ممنوع است. انجام هر یک از این امور در سالن های زیبایی مصداق تخلف بوده و در صورت انجام می توان جهت شکایت از سالن زیبایی اقدام نمود:

  • تزریق ژل
  • تزریق بوتاکس
  • پیرسینگ
  • بخیه زدن
  • کلیه عمل های زیبایی
  • سولاریوم
  • لیزر

ژل و بوتاکس در سالن زیبایی

تزریق ژل و بوتاکس کاری تخصصی است که باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و انجام این کار در محیط غیر استریل باعث بروز عفونت و بیماری های پوستی برای شخص می گردد. بر اساس گفته های بالا انجام این امر علاوه بر تخلف بهداشتی تخلف صنفی نیز می باشد.

شکایت از سالن زیبایی

اتحادیه آرایشگران و سالن های زیبایی

آرایشگران و دارندگان سالن های زیبایی باید با مراجعه به اتحادیه آرایشگران و انجام اقدامات اداری و تشریفات اقدام به اخذ جواز کسب برای سالن خود نمایند. بدیهی است آرایشگران و سالن دارانی که دارای مجوز هستند در این اتحادیه ثبت و اقدامات ایشان به راحتی قابل اعتراض و پیگجیری خواهد بود . همچنین آرایشگران و سالن دارانی که دارای مجوز نیستند متخلف بوده و می توان تخلف ایشان را گزارش نمود.

گزارش تخلف سالن های زیبایی

جهت شکایت از سالن زیبایی گزارش تخلف ایشان، شکایت بابت اخذ هزینه های هنگفت و سالن های بدون مجوز می توانید به سامانه https://www.eazt.net مراجعه نموده و گزارش خود را ثبت نمایید و یا با مراجعه به اتحادیه آرایشگران اقدام به گزارش تخلف و شکایت از سالن زیبایی نمایید.

بازرسی سالن های زیبایی

بر اساس قانون اتحادیه صنف آرایشگران و سالن داران این سازمان موظف است به صورت دوره ای بازرسان خود را جهت سرکشی به سالن های زیبایی جهت کنترل بهداشت و نحوه ارائه خدمات و همچنین توجه به نرخ خدمات زیبایی مصوب اتحادیه به کار گیرد. این بازرسان با بررسی وضعیت و موراد گفته شده گزارش تخلف و عدم تخلف این اصناف را اعلام می نمایند.

شکایت از سالن زیبایی

مجازات تخلف سالن زیبایی

در صورت بروز هر یک از تخلفات ذکر شده و شکایت از سالن زیبایی با توجه به تخلف و جرم صورت گرفته مجازاتی همچون :

  • جزای نقدی
  • ابطال پروانه صنفی
  • ابطال جواز کسب
  • تعطیلی موقت سالن زیبایی
  • در صورت جرم و تخلفات سنگین همچون تزریق ژل و بوتاکس و دخالت در امور پزشکی بر اساس دستور بازپرس ویژه جرائم پزشکی پلمپ سالن زیبایی انجام خواهد شد.

مشاورین حقوقی ایران لا

در رابطه با توضیحات ارائه شده چنانچه قصد شکایت از سالن زیبایی و اطلاع از حقوق خود در این رابطه را داشتید می توانید از مشاوره حقوقی به صورت تلفنی و حضوری با مشاورین موسسه حقوقی قلمداد بهره مند گردید. همچنین چنانچه در زمینه شکایت از طلا فروشی،،شکایت از دیجی کالا، وکیل برای شکایت از بیمارستان ، شکایت از جراح بینی، شکایت از ماما ، شکایت از جراح لیپوماتیک، مراحل شکایت از مشاور املاک و فروش مال غیر با قولنامه  و یا مراکز پزشکی دچار مشکل هستید گروه مشاورین حقوقی ایران لا با وکلای متخصص و خبره در کنار شماست . همچنین همواره می توانید از طریق مشاوره تلفنی در مورد مسائل حقوقی و اطلاع از راهکار های قانونی با ما در ارتباط باشید .

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

Select Language
تماس با ما