شکایت از جراح بینی

شکایت از جراح بینی

امروزه جراحی های زیبایی به خصوص در کشور ما بسیار متداول شده که رایج ترین این جراحی ها در خصوص عمل بینی است . در برخی موارد فرد به دلیل انحراف، پلیپ و مسائل درمانی اقدام به عمل بینی می نماید ولی در بسیاری موارد این عمل جنبه زیبایی دارد. بسیار دیده شده که فرد بعد از عمل بینی دچار مشکلات تنفسی، عدم قرینگی سوراخ های بینی و …. شده است . در این مواقع پزشک متخصص اقدام به عمل ترمیمی می نماید . در این موارد شخص می تواند نسبت به شکایت از جراح بینی اقدام نماید.

جراحی بینی یا رینوپلاستی

جراحی بینی یا رینوپلاستی جنبه زیبایی و درمانی برای انحراف، پلیپ و … صورت می گیرد.همانطور که پیش تر گفته شد افراد در مواردی همچون زیبایی و یا درمانی اقدام به جراحی بینی می نمایند که در این بین بسیاری از عمل خود راضی و عده ای نیز به دلایل مختلف ناراضی خواهند بود . در این صورت فردمی تواند نسبت به شکایت از جراحی بینی اقدام نماید. لازم به ذکر است در صورت دارا بودن بیمه مسئولیت پزشکان، بیمه خسارات وارده را جبران خواهد نمود.

شکایت از جراح بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی یا رینوپلاستی

البته نمی توان همیشه تمامی تقصیرات را متوجه پزشک دانست. زیرا در صورتی که مراقبت های بعد از عمل توسط شخص انجام نشود مشکلاتی برای بیمار به وجود خواهد آمد که در این مورد پزشک مقصر نیست. بیمار بعد از عمل نیز بایستی به توصیه های پزشک متخصص عمل نماید تا پروسه عمل به خوبی طی شده و نتیجه مطلوب حاصل شود. چنانچه با رعایت تمامی موارد و مراقبت های بعد از عمل نیز فرد همچنان دچار مشکل شد می تواند شکایت از جراح بینی را مطرح نموده و از طریق مراجع ذیصلاح به این موضوع رسیدگی نماید.

عوارض موجب شکایت از جراح بینی

  • درد غیرقابل تحمل و عدم کنترل آن با مسکن و دارو
  • بی حسی دائم بینی
  • مشخص بودن جای زخم زیر بینی به صورتی که در زیبایی فرد خلل ایجاد کرده باشد
  • آسیب دائمی به اعصاب
  • تغییر رنگ و تورم پوستی
  • ایجاد اختلال در تنفس
  • ظاهر ناهنجار و غیر معمول بینی
  • خون دماغ شدن های مکرر
  • سوراخ شدن تیغه بینی
  • نیاز به عمل مجدد

در موارد بالا فرد می تواند نسبت به شکایت از جراح بینی اقدام نماید.

شکایت از جراح بینی

چه زمان می توان از جراح بینی شکایت کرد؟

به طور کلی چنانچه پس از گذشت مدت زمان نقاهت و رعایت موارد بعد از عمل فرد همچنان دچار مشکلات ذکر شده گردیده باشد  و پزشک متخصص مرتکب قصور و کوتاهی در این زمینه گشته و زیانی به بیمار وارد شده باشد می توان از وی تحت عنوان شکایت از جراح بینی اقدام نمود.

مدارک لازم جهت ثبت شکایت

1- ثبت نام سامانه ثنا
۲- کارت ملی
۳-متن شکایت
۴-مستندات و مدارک پزشکی

مرجع ذیصلاح رسیدگی به شکایت از جراح بینی

پس از ثبت نام در سامانه ثنا فرد می تواند شکایت خود را به دادسرا مطرح نماید . در این مورد باید شکواییه ای توسط شخص تنظیم شده و به دادسرا ارائه شود.قصور در تمامی زمینه های پزشکی و زیر مجموعه نیز رخ خواهد داد برای مثال در صورت قصور ماما نیز میتوان نسبت به شکایت از ماما اقدام نمود.از آنجایی که تنظیم شکواییه عملی تخصصی است پیشنهاد می شود حتما با یک وکیل متخصص در این زمینه مشاوره نموده و متن شکواییه را توسط ایشان تنظیم نمایید.

شکایت از جراح بینی

زمان مناسب جهت شکایت از جراح بینی

بهترین زمان شکایت از جراح بینی پس از طی نمودن دوران نقاهت مورد نیاز بعد از عمل جراحی زیبایی مربوطه می باشد. کمیسیون تشکیل شده موضوع را از حیث احراز قصور پزشکی بررسی می نمایند. از طرح پرونده کیفری بصورت عجولانه و قبل از اینکه اطلاعات لازمه حقوقی را دریافت نمایید، بپرهیزید.

تعیین میزان دیه

پس از طرح شکایت از جراح بینی، دادسرا پرونده شخص شاکی را به کمیسیون پزشکی مورد تایید دادگاه ارجاع می شود. پس از بررسی مدارک و ادله و معاینه شخص توسط کمیسیون، آزمایش های لازم از شخص انجام خواهد شد. در نهایت پس از بررسی موارد فوق میزان دیه مشخص می گردد. بدیهی است بدون صدور رای کارشناس نمی توان میزان دیه را تعیین نمود.در رابطه باشکایت از جراح لیپوماتیک ، شکایت از دندانپزشک ایمپلنت، شکایت از دندانساز تجربی، شکایت از پزشک و جراح زیبایی،و دندانپزشک نیز به همین صورت عمل می شود.

مشاورین حقوقی ایرانلا

با توجه به توضیحات فوق پیشنهاد میکنیم قبل از اقدام برای شکایت از جراح بینی حتما با یک مشاور و وکیل متخصص در این زمینه مشورت نمایید. مشاورین حقوقی ایرانلا با گردآوری مجموعه ای از خبره ترین وکلا در تمامی زمینه های حقوقی در کنار شماست. همواره می توانید با تماس با مجموعه درخواست مشاوره حضوری و تلفنی داشته باشید.

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تامین دلیل و شرایط آن

تامین دلیل و شرایط آن

تامین دلیل همانند تامین خواسته موضوع و اصطلاحی حقوقی است. تامین دلیل به معنای حفظ دلایل خواهان جهت اقامه دعوی است. زیرا ممکن است تا

تامین خواسته و شرایط آن

تامین خواسته و شرایط آن

تامین خواسته و تامین دلیل دو اصطلاح حقوقی است که در ظاهر شبیه یگدیگرند اما در واقع هر یک برای منظور خاصی انجام می پذیرند

چگونگی شکایت از سردفتر

چگونگی شکایت از سردفتر

در تمامی ارگان های دولتی انجام کار ارباب رجوع و احترام به وی سرلوحه کار و مقدماتی ترین مورد در رابطه با خدمت است. در

Select Language
تماس با ما