وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران

وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران

شرایط پذیرش در وکالت به عنوان وکیل آموزش دیده خارجی در استانی به استان دیگر متفاوت است. به طور کلی، یک داوطلب باید: نشان دهد که معادل تحصیلات مدرک LLB یا JD کانادا را کسب کرده است. پس به طور خلاصه می توان گفت که وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران یا با لیسانس حقوق از ایران امکان پذیر است؛ از این رو با توجه به آسان بودن نسبی مهاجرت وکلا به کانادا و همچنین رتبه ی بالای دانشکده های حقوق کانادا، این کشور یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت در رشته ی حقوق است و البته شرایطی دارد که ذیلا بررسی شده است:

برای مطالعه شرایط وکالت در انگلستان با پروانه وکالت ایران کلیک کنید!

شرایط و مراحل وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران یا لیسانس حقوق از ایران

اگر خواهان وکالت و به طور کلی فعالیت در زمینه ی رشته ی حقوق در کشور کانادا هستید؛
وضعیت تحصیلی شما می تواند در یکی از سه حالت زیر قرار بگیرد:

  • گروه اول: اصلا حقوق نخوانده اند!
  • گروه دوم: در کانادا یا یکی از کشورهای دارای نظام حقوقی کامن لا در مقطع لیسانس، juris doctor یا معادل این مقاطع تحصیل کرده اند.
  • گروه سوم: در کشور دارای نظام حقوقی نوشته (مانند ایران) در مقطع لیسانس حقوق تحصیل کرده اند یا دارای پروانه وکالت می باشند.

تکلیف گروه اول روشن است! باید حقوق بخوانند؛
و در کانادا برای ورود به مدرسه ی حقوق شما باید در آزمون ال ست شرکت کنید و حداقل نمره ی مدنظر دانشکده را کسب کنید.

گروه دوم اما کار سختی در پیش ندارند؛ به راحتی می توانند وارد پروسه ی آزمون بار شوند.

گروه سوم که عمده ی مخاطبین ما؛ یعنی وکلا و فازغ التحصیلان ساکن ایران را شامل می شود به ناچار باید در فرآیند احراز صلاحیت موسسه NCA قرار بگیرند.

NCA چیست؟ برای وکالت خارجی ها در کانادا NCA چه نقشی را ایفا می کند؟

کمیته ملی اعتباربخشی (NCA) یک کمیته دائمی از فدراسیون انجمن های حقوقی کانادا است.
این کمیته به انجمن‌های حقوقی کانادا کمک می‌کند تا از منافع عمومی محافظت کنند و اطمینان حاصل کند که هرکسی که تحصیلات و آموزش حقوقی خود را در خارج از کانادا کسب کرده است، از قوانین کانادا مانند یک فارغ التححصیل حقوق از دانشکده های کانادا، آگاهی دارد.

این کار را از طریق فرآیندی انجام می شود که ابتدا آموزش آکادمیک منحصر به فرد و تجربه حرفه ای یک فرد را ارزیابی می کند و سپس با استفاده از یک استاندارد یکسان به عنوان راهنما، امتحانات یا مطالعات حقوقی را برای پر کردن شکاف های دانشی افراد اختصاص می دهد.

پس مرحله اول ارزیابی مدارک و سوابق شماست (وکالت و مدرک حقوق) و مرحله ی دوم شرکت در امتحانات این موسسه.

و مرحله ی آخر (در صورت تمایل) شرکت در آزمون Bar با مدرک ارزیابی و معادل سازی شده.

وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران

لیست دروس مورد نیاز برای تطبیق و وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران

خدمات دفتر حقوقی ایرانلا برای مهاجرت وکلا و دانشجویان حقوق به کانادا

دفتر حقوقی ایرانلا با همکاری وکلای ایرانی و کانادایی امکان تسریع در امور داوطلبان برای مهاجرت به کانادا را داراست. مشاوره در خصوص خدماتی از جمله ثبت نام در ان.سی.ای، اپلای برای مقطع ال.ال.ام  llm در کانادا، آزمون Bar کانادا، گرفتن فاند از اتحادیه جامعه حقوقی کانادا و… اطلاع از آزمون وکالت در ترکیه، آزمون صلاحیت وکلا SQE، رشته حقوق در آمریکا،آزمون وکالت در آمریکا در تخصص همکاران ماست.

**برای نگارش مقاله ی فوق از گفتاوردهای سرکار خانم سارا سلیمی همکار محترم ساکن مونترال کانادا و خانم  سامره صالحی  وکیل محترم ساکن ایالات متحده استفاده شده است؛ بدینوسیله گروه ایرانلا ضمن تصمین حقوق مالکیت فکری ایشان کمال تشکر را از محترمان دارد.**

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

5 پاسخ

  1. وقت به خیر. در صورتی که شخصی معدل لیسانس ۱۴.۸۴ رشته حقوق از دانشگاه پیام نور رو داشته باشه و ارشد رو هم دانشگاه تهران رشته غیرمرتبط خونده باشه، و پروانه وکالت ایران رو هم با سابقه چندساله داشته باشه، امکانش هست بدون نیاز به گرفتن مدرک مجدد و فقط از طریق هر آزمونی که لازمه، پروانه وکالت کانادا رو بگیره یا اینکه پیام نور مورد قبول نیست؟ پروانه وکالتشون از مرکز مشاوران هست

    1. با سلام
      برای اینکه مهاجرت کنید به کانادا می توانیداز طریق ویزای اکسپرس اقدام کنید در اینصورت سابقه کاری شما بسیار مؤثر خواهد بود ولی برای اینکه در کانادا بتوانید وکالت کنید باید حتما امتحان بار را بگذرانید.

  2. سلام
    برای شرکت در دوره های nca(دانشکده حقوق)، معدل ۱۵.۵ کارشناسی خوب هست؟
    چون پروانه وکالت و سابقه کار هم دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلاهبرداری با جعل عنوان

کلاهبرداری با جعل عنوان

یکی از روش های کلاهبرداری از طریق جعل عنوان است. اشخاص بزهکار با استفاده از جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری می نمایند . جعل عنوان

خیانت در امانت چک سفید امضا

خیانت در امانت چک سفید امضا

چک یکی از اسناد مهم تجاریست که برای انجام معامله، ضمانت و… کاربرد دارد. با وجود اسناد تجاری مانند چک و سفته نیاز به وجه

جعل امضا و مجازات آن

جعل امضا و مجازات آن

بعد از اثر انگشت یکی از موارد مهم هویتی امضاست. امضا مانند اثر انگشت منحصر به فرد نیست و امکان دارد افراد زیادی در سراسر

Select Language
تماس با ما