شکایت از طریق پلیس فتا

شکایت از طریق پلیس فتا

در سراسر جهان افراد جهت ثبت شکایت به پلیس مراجعه می نمایند. در گذشته فضای مجازی و اینترنت به شکلی که امروزه هست قابل دسترسی عموم و رایج نبود از این رو مشکلات در حد درگیری، ملکی و… بود که از طریق پلیس و مراجعه به مراجع قضایی حل و فصل می شد. امروزه بسیاری از تخلفات از طریق اینترنت و فضاهای مجازی صورت می گیرد که جهت پیگیری این موضوعات بایستی شکایت از طریق پلیس فتا را دنبال و ثبت نمود.

پلیس فتا

پلیس فتا مخفف واژگان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا بوده و با نام پلیس سایبری نیز مشهور می باشد. تمامی شکایات از طریق فضای مجازی و اینترنت در صلاحیت این مرکز بوده و با شهروندان می توانند با مراجعه به سایت https://csirc.cyberpolice.ir/ می توان شکایت از طریق پلیس فتا را ثبت نموده و منتظر رسیدگی باشند.

شکایت از طریق پلیس فتا

وظایف پلیس فتا

  • جلوگیری و مبارزه با فیشینگ یا همان کلاهبرداری اینترنتی
  • جلوگیری و مبارزه با جعل اینترنتی
  • رسیدگی به سرقت های اینترنتی
  • جلوگیری و مبارزه با هک
  • جلوگیری از نفوذ و جرائم سازمان یافته رایانه ای
  • جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی اشخاص
  • رسیدگی به شنود غیر مجاز
  • رسیدگی به جعل رایانه ای
  • جلوگیری و مبارزه با تخریب و اخلال در داده ها
  • جلوگیری و مبارزه با تخریب و اخلال در سامانه های رایانه ای
  • جلوگیری و مبارزه با تخریب و اخلال در سامانه های مخابراتی
  • جلوگیری از تولید و آموزش بد افزارها
  • جلوگیری از تولید و آموزش نرم افزارهای ارتکاب جرائم سایبری

جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی

امروزه کلاهبرداری از طریق اینترنت بسیار چشمگیر شده و درصد زیادی از افراد در جامعه حتی در اندازه کم نیز در این رابطه متضرر گشته اند. اما برای جلوکیری از کلاهبرداری اینترنتی و کوتاه نمودن دست افراد سودجو از منافع مان در فضای مجازی و اینترنت بایستی موارد زیر را رعایت نماییم تا به این افراد مجال سودجویی ندهیم:

  1. در صورت ارسال پیام حاوی لینک از شماره های شخصی، به هیچ عنوان روی لینک کلیک نکنید.
  2. با ارسال لینک از طریق شماره های شخصی هیچگونه اجازه نصب برنامه ای را ندهید.
  3. در صورت نصب برنامه و کلیک روز لینک های نامعتبر، جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، حتما گوشی همراه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
  4. از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه برای خرید در هرگونه صفحات مجازی نظیر دیوار، اینستاگرام و … جدا خودداری نمایید.
  5. جهت ثبت نام در درگاه های دولت به منظور دریافت خدمات نظیر (یارانه، بانک، قوه قضاییه و …)، حتما از آدرس معتبر اقدام به ورود نمایید.

شکایت از طریق پلیس فتا

مسدودی حساب از طریق فتا

در صورت مسدودی حساب از سوی پلیس فتا هر استان یا شهرستان بعد از تماس تلفنی با شماره 096380 کد استان مسدود کننده حساب را وارد نمایید و چنانچه برداشت وجه از حساب شما بدون اطلاع، در هر ساعت از شبانه روز با در دست داشتن مدارک به مراکز پلیس فتا در سراسر کشور مراجعه نمایید.

کلاهبرداری از طریق تلفن و پیامک

یکی از اشتباهات رایجی که بین افراد عامی وجود دارد این موضوع است که برای کلاهبرداری از طریق تلفن و پیامک بایستی شکایت از طریق پلیس فتا را ثبت نمود در صورتی که این موضوع کاملا اشتباهست . در واقع کلاهبرداری از طریق تلفن و پیامک در صلاحیت پلیس فتا نبوده بلکه افراد بایستی برای پیگیری این امر به پلیس آگاهی مراجعه نموده و ثبت شکایت نمایند.

تایید کسب و کارها از طریق پلیس فتا

یکی از موضوعات قابل بحث همین موضوع تایید کسب و کارها از طریق پلیس فتاست . در واقع یکی از راه های کلاهبرداری در فضای مجازی همین موضوعست. پلیس فتا در سایت منصوب به خود این سازمان اعلام نموده که پلیس فتا هیچگونه مجوزی در خصوص تایید کسب و کارها اعطا نکرده است و با افرادی که از این طریق اقدام به کلاهبرداری نمایند در صورت گزارش برخورد قانونی خواهند نمود.

شکایت از طریق پلیس فتا

افراد جهت شکایت از سودجویانی که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می نمایند می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://csirc.cyberpolice.ir/ شکایت خود را ثبت نمایند اما ثبت گزارش در این سامانه به منزله شکایت نبوده و بر اساس قانون جرایم رایانه ای و جهت احقاق حقوق خود می بایست نسبت به تنظیم شکایت اقدام نمایید و شکایت شخصی شما از افراد می بایست از طریق دفاتر خدمات قضایی و دادسرا پیگیری گردد. در صورت ارسال گزارشات در این سامانه، پیام و گزارشات بر اساس روند جاری این پلیس بررسی می گردد.

شکایت از طریق پلیس فتا

شکایت از پیج فروش اینستاگرام

چنانچه شکایت از پیج فروش اینستاگرام و یا شکایت به خاطر فحاشی در اینستاگرام طریق دادسرای جرایم رایانه ای صورت گیرد دادسرا پرونده را به پلیس فتا ارجاع می دهد. در این زمان پلیس فتا پیگیری و تحقیقات لازم در رابطه با کلاهبرداری اینترنتی و صحت آن را انجام خواهد داد تحقیقات شامل چک کردن حسابی که واریز به آن انجام شده و یافتن صاحب حساب و ….

پس از انجام تحقیقات پلیس فتا نتیجه را به دادسرا اعلام می نماید و دادسرا پس از بررسی در مورد اینکه جرمی صورت گرفته یا خیر اظهار نظر می کند و چنانچه با توجه به مدارک و نتیجه تحقیقات یکی از جرائم رایانه ای محرز گردد پرونده به دادگاه کیفری ارجاع می گردد. در صورت محرز نشدن جرم نیز ادعا به کلی رد شده و نوبت رسیدگی صادر نخواهد شد.

مشاورین حقوقی ایران لا

چنانچه درگیر مسائل و مشکلات مربوط به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یا شکایت از طلا فروشی،انتشار تصاویر خصوصی،نکات حقوقی در مورد خرید اینترنتی و طرح شکایت از طریق پلیس فتا در این رابطه هستید و در این راستا نیاز به مشاوره و راهنمایی تخصصی دارید می توانید از طریق مشاورین حقوقی ایران لا با مشاورین خبره و متخصص و وکیل جرائم رایانه ای مشکلات خود را طرح و از راهکارهای قانونی در این رابطه بهره مند شوید .

همواره می توانید از طریق تماس با مجموعه مشاورین ایران لا درخواست مشاوره تلفنی در رابطه با کلیه مسائل حقوقی با مشاورین ما را داشته باشید .

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

9 پاسخ

  1. متاسفانه درب منزل در ملع عام و انظار بسبب کمرنگ شدن کلانتریها مبادرت به عملیاتی زورگیری مسلحانه وسرقت اموال و گوشی میکنن و خودمم بیهوش گروگان گرفتند درمورخه ۱۴۰۱/۰۲/۱۹وتاامروزدستورقضایی اجرانشده

  2. وقتی بزهکاران خطرناک که بخودجرات میدهند باسلاح گرم درب منزل تهدیدمیکنندوبجبراموال و خودتان رامیبرندودستورقضایی به ضابط بشماره دستور۱۴۰۳۲۰۹۹۹۹۰۰۰۹۰۳۹۳۹۱ودستورات مشخصه وتعدادی را میشناسم کلانتری۱۶ هشتگردفقط توصیه کردن همتایارثبت کنم چرا از۰۲/۱۹ تا۰۲/۲۷ هیچ اقدامی نشده جهت ازجاع به آگاهی

  3. سلام یه نفر به اسم مجتبی میزایی اسحق وندی به اسم دختر فاطمه لینکی باز کرده می گوید همستر می خرم سکه به من پیام داد گفت شش میلیون پول بده تا بفروشم بهت چهل میلیون بدم

    1. سلام هر گونه خرید و فروش در این زمینه غیر قانونی و مصداق بارز کلاهبرداریست گول افراد سودجو رو نخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلاهبرداری با جعل عنوان

کلاهبرداری با جعل عنوان

یکی از روش های کلاهبرداری از طریق جعل عنوان است. اشخاص بزهکار با استفاده از جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری می نمایند . جعل عنوان

خیانت در امانت چک سفید امضا

خیانت در امانت چک سفید امضا

چک یکی از اسناد مهم تجاریست که برای انجام معامله، ضمانت و… کاربرد دارد. با وجود اسناد تجاری مانند چک و سفته نیاز به وجه

جعل امضا و مجازات آن

جعل امضا و مجازات آن

بعد از اثر انگشت یکی از موارد مهم هویتی امضاست. امضا مانند اثر انگشت منحصر به فرد نیست و امکان دارد افراد زیادی در سراسر

Select Language
تماس با ما