چگونگی شکایت از مزاحمت تلفنی

چگونگی شکایت از مزاحمت تلفنی

یکی از رایج ترین مزاحمت ها مزاحمت از طریق تلفن یا تلفن همراه می باشد. در گذشته نمی توان این موضوع را پیگیری نمود ولی امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی این امر قابل پیگیری در مراجع قضایی می باشد. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی با تماس با دیگران در همان لحظه شماره تماس گیرنده بر روی صفحه تلفن همراه یا کالر آیدی تلفن ثابت نقش می بندد. در این نوشتار در رابطه با چگونگی شکایت از مزاحمت تلفنی به صورت قانونی توضیحاتی ارائه شده است.

چگونگی شکایت از مزاحمت تلفنی

مزاحمت تلفنی

همانط.ر که در مقدمه اشاره شد یکی از رایج ترین انواع مزاحمت از طریق تلفن است. در برخی مواقع افراد از طریق تلفن یا موبایل اقدام به مزاحمت، ایجاد رعب و وحشت، تهدید و فحاشی می نمایند که در این صورت این موارد موجب سلب آرامش و آسایش طرف مقابل خواهد گردید و وی می تواند از طریق مراجع قانونی نسبت به چگونگی شکایت از مزاحمت تلفنی اقدام نماید.

انواع مزاحمت تلفنی

  1. سلب آرامش از شخص
  2. سلب آسایش از شخص
  3. تهدید پیامکی
  4. تماس های بی موقع و مکرر و بی وقفه
  5. نهدید به آسیب جانی مانند قتل
  6. تهدید به آسیب های مالی
  7. اخاذی
  8. تهدید به مسائل حیثیتی و بردن آبرو شخص
  9. تهدید به افشای تصاویر خصوصی فرد و خانواده وی
  10. تهدید به افشای اسرار خصوصی شرکت و شغل شخص
  11. تهدید به افشای اسرار شخصی فرد
  12. فحاشی و حرفای رکیک

چگونگی شکایت از مزاحمت تلفنی

تهدید پیامکی

یکی دیگر از شایع ترین نوع تهدید و فحاشی به وسیله پیامک است. در صورتی که شخصی از طریق پیامک اقدام به تهدید، اخاذی و سلب آرامش نماید می توان از وی با عنوان شکایت تهدید و مجازات تهدید پیامکی اقدام نمود.

ماده قانونی ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲

هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی (همان ضرب و شتم، ضررهای جسمانی و…) یا شرفی (مواردی مانند بردن آبرو) یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از این که به این و‌اسطه تقاضای و‌جه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از یک ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

طبق ماده ۶۴۱ هرکس به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، مرتکب به یک تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد.

چگونگی شکایت از مزاحمت تلفنی

برای چگونگی شکایت از مزاحمت تلفنی ابتدا بایستی با مراجعه به اپراتور تلفن ثابت یا همراه و مراجعه به این مجموعه درخواست پرینت لیست تماس های خود شوید و با مراجعه به دفاتر هدمات قضایی نسبت به طرح شکایت در رابطه با مزاحم تلفنی اقدام نمایید.

مراحل شکایت از مزاحمت تلفنی

جهت چگونگی شکایت از مزاحمت تلفنی ابتدا بایستی با در دست داشتن مدارک شناسایی به دفاتر هدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید. پس از آن شکواییه با عنوان مزاحمت تلفنی را طرح نمایید. پس از ثبت شکایت در قسمت منضمات شکواییه نیاز است که پرینت تلفن خود را نیز ضمیمه نمایید. توجه داشته باشید برای طرح شکایت در این رابطه بایستی اطلاعات مشتکی عنه و یا همان مزاحم را داشته باشید.

پس از ثبت شکایت و بررسی توسط مدیر دفتر در صورتی که مشکل شکلی در طرح شکوائیه وجود نداشته باشد وقت رسیدگی به این موضوع تعیین گردیده و از طریق پیامک به هر دو طرف اعلام می گردد. در این مرحله هر دو طرف بایستی ادعای خود را اثبات نمایند.

چگونگی شکایت از مزاحمت تلفنی

مشاورین حقوقی ایران لا

چنانچه درگیر مسائل و مشکلات مربوط به انواع مزاحمت،جرم افشای اطلاعات محرمانه شرکت،اعاده حیثیت و مجازات آن ،مراحل شکایت از مشاور املاک و فروش مال غیر با قولنامه در رابطه با افشای اطلاعات محرمانه و مجازات آن، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مانند وکیل تامین اجتماعی، فحاشی در اینستاگرام و یا شکایت از قرعه کشی های خانگی، نکات مهم در تنظیم قراردادهای ملکی ،ممانعت از ملاقات با طفل، شکایت از پیج فروش در اینستاگرام ، اعاده حیثیت و مجازات آن ،ورود به عنف و مجازات آن، شکایت انتظامی از وکیل ، شکایت از پلیس راهور و طرح شکایت در این رابطه هستید و در این راستا نیاز به مشاوره و راهنمایی تخصصی دارید می توانید از طریق مشاورین حقوقی ایران لا با مشاورین خبره و متخصص مشکلات خود را طرح و از راهکارهای قانونی در این رابطه بهره مند شوید .

همواره می توانید از طریق تماس با مجموعه مشاورین ایران لا درخواست مشاوره تلفنی در رابطه با کلیه مسائل حقوقی با مشاورین ما را داشته باشید .

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیه چشم و پلک چشم 1403

دیه چشم و پلک چشم 1403

در مبحث دیات تمامی اعضای بدن در صورت آسیب شامل دیه خواهند بود ولی اعضای حساس مانند دندان، بینی و علی الخصوص چشم که هم

Select Language
تماس با ما