شکایت از شهرداری به دیوان عدالت اداری

شکایت از شهرداری به دیوان عدالت اداری

همانطور که می دانیم شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است. رسیدگی به شکایات این نهاد نیز از طریق مراجع خاصی صورت می گیرد. شکایت از این نهاد به دلیل ارتباط زیاد با مردم دور از ذهن نیست . در این مقاله در رابطه با شکایات و نحوه شکایت از شهرداری در دیوان عدالت اداری پرداخته شده است.

شکایت از شهرداری در دیوان عدالت اداری

موضوعات مربوط به شهرداری مثل دریافت مجوز دیوارکشی و اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 و…و یا شکایت از آن، به یکی از کمیسیون های دیوان عدالت اداری مربوط می شود. دیوان عدالت اداری دارای چندین کمیسیون است که هر یک از آن ها مسئول رسیدگی به موضوع خاصی هستند. شکایت ارجاع شده به این کمیسیون ها مورد بررسی قرار می گسرد و هر یک از این شکایات دارای رای متفاوتی هستند که نحوه رسیدگی به آن ها متفاوت است و با یکدیگر فرق دارد.

شکایت از شهرداری به دیوان عدالت اداری

ارجاع شکایت به دیوان عدالت اداری

چنانچه اعمال قوانین از سوی شهرداری مخالف آیین نامه های اساسی باشد و اعمال این قوانین باعث ضرر به اشخاص حقیقی و یا حقوقی گردد، دیوان عدالت اداری بهترین مرجع رسیدگی به شکایات خواهد بود؛ در این جا می توانید با کمک وکلای موسسه حقوقی ایرانلا شکایت از شهرداری در دیوان عدالت اداری را به بهترین شکل مطرح و پیگیری نمایید.

اعتراض به رای دیوان عدالت اداری

پس از شکایت از شهرداری به دیوان عدالت اداری هنگامی که  رای از سوی کمیسیون های دیوان عدالت اداری صادر می گردد قاعدتا به نفع و یا ضرر یکی از طرفین خواهد بود. در این بین احتمال اینکه شخص متضرر احساس کند حق ایشان در رای صادره ضایع شده است بسیار زیاد است در این جا شخص می تواند به رای صادره اعتراض نماید. مرجع رسیدگی به این شکایات دیوان عدالت اداری خواهد بود.

رای دیوان عدالت اداری در رابطه با شهرداری

پس از صدور رای از جانب کمیسیون رای صادره توسط دیوان عدالت اداری مورد بررسی دقیق قرار گرفته و احتمال رد و تائید آرا وجود خواهد داشت. پس از بررسی صدور رای از سوی دیوان عدالت اداری با دقت و حساسیت بالایی انجام می پذیرد. درصد خطای این آرا عموما بسیار پایین است. پس از صدور رای و عدم توجه و عمل ننمودن به حکم صادره مشمول جریمه و برخورد قانونی از سوی این دایره قضایی خواهد بود.

شکایت از شهرداری به دیوان عدالت اداری

اعتراض به رای در دیوان عدالت اداری در خصوص کمیسیون ماده 100

چنانچه کار به شکایت از شهرداری به و اعتراض به دیوان عدالت اداری برسد این دیوان در چند صورت رای صادره را نقض و رای جدید صادر می نماید:

  1. در رسیدگی کمیسیون، حقوق دفاعی از مالک سلب شده باشد
  2. دیوان عدالت اداری تشخیص دهد که در پرونده مطروحه بالکل نیازی به صدور حکم تخریب نبوده است
  3. در تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ و یا در رای صادره توسط این کمیسیون، ایرادات شکلی و قانونی وجود داشته باشد

تشخیص دیوان عدالت مبنی بر عدم نیاز به صدور حکم تخریب

در رابطه با شکایت از شهرداری چنانچه موارد زیر حاکم باشد حکم تخریب صادر خواهد شد و در صورتی که این موارد اثبات نشوند دیوان عدالت اداری می تواند در رابطه با اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 این حکم را نقض نماید:

  • اقدامات عمرانی بر خلاف اصول سه گانه فنی، ادراه راه و شهرسازی و بهداشتی و ایمنی باشد
  • برای ساختمان غیر استاندارد و بدون استحکام ساخته شده نتوان تغییرات مهندسی کرده و مشکل را برطرف نمود
  • ساختمان بدون پروانه ساخت، احداث شده باشد
  • عدم پرداخت جریمه ماده ۱۰۰ توسط مالک
  •  تغییر کاربری بر خلاف آنچه در پروانه ساخت اجازه داده شده، صورت گیرد
  • ساخت و ساز در زمین و ملک متعلّق به کس دیگری انجام شود
  • کاربری غیرقانونی باشد

شکایت از شهرداری به دیوان عدالت اداری

مشاورین حقوقی-ملکی ایران لا

در صورتی که قصد شکایت از شهرداری و همچنین فسخ قرارداد اجاره پیش از موعد، اخذ صورتمجلس تفکیکی ساختمان الزام به اخذ پایان کار ،الزام به تنظیم سند رسمی ملک مشاع دارید و یا خواهان کسب اطلاع از نحوه خرید زمین بدون سند و به خدمت گرفتن وکیل برای خرید ملک هستید و همچنین برای ورود ثالث در دیوان عدالت اداری، شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری،دستور موقت در دیوان عدالت اداری می توانید با تماس با گروه حقوقی ایرانلا  درخواست همراهی کارشناس ملکی-حقوقی در هنگام مذاکرات و انعقاد قرارداد داشته باشید.

پشتبانی تمام وقت، حق وکالت منصفانه، تجربه و سابقه بالا، تسلط کافی بر تمامی قوانین قضایی، وجدان کاری بالا و … همگی از مزایای بهره گیری از وکلای موسسه حقوقی قلمداد محسوب می شود.

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

4 پاسخ

  1. سلام.بندهایی که درخصوص موارد تخریب نوشته اید.” مغایرطرح تفصیلی رافراموش کردید.۳ سال است که ازمازندران دنبال وکیل باسوادمی گردم.هزینه زیادی کردم. سارنده ملک مجاورم درحال ساخت ۱۰ طبقه،چسبیده به آپارتمان ۴ طبقه ماباعث ترگ دیواروسقف منزلم شده.ازدیوان حکم نقض ماده ۱۰۰را گرفتم.وکلای کم سواد تهران،بانوشتن لایحه اشتباه،هنوز پرونده ام بلاتکلیف دردیوان مانده.درحال حاضر کیفرخواست کارشناس رسمی دادگستری(هم عرض) متخلف راگرفتم . امارییس دادگاه انتظامی مازندران (بااینکه کارشناس قبول کرداشتباه کرد ودرمدت مقرراعتراضی نکرد، با تعبین ۳کارشناس بعدازچند ماه، قصدداره رآی کیفرخواست دادستان انتظامی کارشناسان رسمی دادگستری را خنثی کنه،الله واکبر،،بازاین چه شورش است!

    1. سلام وقت بخیر مجموعه ما یک مجموعه خصوصی حقوقی هست و در این رابطه فقط از طریق قبول وکالت می تونه به شما کمک و پیگیر کار و روند پرونده شما باشه در غیر این صورت چنانچه قصد انتقاد دارید به سایت و موسسات ذیصلاح در این رابطه مراجعه کرده و انتقاد خودتون رو عنوان کنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تامین دلیل و شرایط آن

تامین دلیل و شرایط آن

تامین دلیل همانند تامین خواسته موضوع و اصطلاحی حقوقی است. تامین دلیل به معنای حفظ دلایل خواهان جهت اقامه دعوی است. زیرا ممکن است تا

تامین خواسته و شرایط آن

تامین خواسته و شرایط آن

تامین خواسته و تامین دلیل دو اصطلاح حقوقی است که در ظاهر شبیه یگدیگرند اما در واقع هر یک برای منظور خاصی انجام می پذیرند

چگونگی شکایت از سردفتر

چگونگی شکایت از سردفتر

در تمامی ارگان های دولتی انجام کار ارباب رجوع و احترام به وی سرلوحه کار و مقدماتی ترین مورد در رابطه با خدمت است. در

Select Language
تماس با ما