آزمون صلاحیت وکلا (SQE)

آزمون صلاحیت وکلا (SQE)

در شرایط فعلی اکثر اقشار تحصیل کرده پس از اتمام تحصیل اقدام به مهاجرت می نمایند وکلا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بدیهی است شرایط وکالت در ایران با کشورهای دیگر متفاوت بوده و جهت مهاجرت به عنوان وکیل بایستی دارای شرایط تعیین شده کشور مقصد باشید. برای مهاجرت بعنوان وکیل بایستی آزمون صلاحیت وکلا (SQE) را پشت سر گذاشت و پس از قبولی در این آزمون با سمت وکیل در کشور مدنظر اقدام به وکالت شوید. در این مقاله در مورد چگونگی این آزمون توضیحاتی ارائه شده است.

آزمون صلاحیت وکلا (SQE) چیست؟

آزمون صلاحیت وکلا (SQE) در واقع مخفف Solicitors Qualifying Examination است. هرکسی که قصد دارد در انگلستان و ولز وکیل شود و وکالت در انگلستان با پروانه وکالت ایران را داشته باشد باید قبل از واجد شرایط شدن، SQE را بگذراند. دو بخش برای ارزیابی وجود دارد که برای آزمایش دانش شما در زمینه های مختلف حقوقی و مهارت های عملی طراحی شده است.

قبولی در آزمون SQE

شما فقط سه تلاش برای قبولی در آزمون صلاحیت وکلا (SQE) در یک دوره شش ساله دارید، بنابراین بسیار مهم است که قبل از شرکت در امتحانات از آمادگی خود مطمئن شوید. بهترین راه برای آماده سازی دوره های تخصصی ما برای هر بخش از ارزیابی SQE است.

  1. gettin started:شروع کردن
  2. sqe1 prep cours:دوره آمادگی SQE1
  3. sqe2 prep cours: دوره آمادگیSQE2

آزمون صلاحیت وکلا (SQE)

اداره تنظیم وکلا(SRA)

جهت آزمون صلاحیت وکلا (SQE) و ارزیابی صلاحیت وکلا و همچنین آموزش ایشان از طریق اداره تنظیم وکلا SQA صورت می گیرد. برای فراغ التحصیلی و ورود به این حرفه دو راه وجود دارد:

  1. در روش اول وکلایی که واجد شرایط هستند به مطالعه دوره تمرین حقوقی خواهند پرداخت.
  2. وکلایی که مدرک غیر قانونی دارند بایستی پیش از ثبت نام در دوره مذکور(دوره تمرین حقوقی) دوره تبدیل را پشت سر گذاشته باشند.

با توجه به دو روش فوق هر دو گروه بایستی دوره تمرینات حقوقی را بگذرانند. پس از طی این دوره وکیل باید به مدت دو سال دوره کارآموزی را با عنوان قرارداد آموزشی با یک شرکت مجاز تحت عنوان اخذ وکالت کارآموز پشت سر بگذارد.

موسسه معتبر مجریان حقوقی

در رابطه با توضیح آزمون صلاحیت وکلا (SQE) یکی از موارد دیگر این است که می توان صرفا با پذیرش به عنوان عضو موسسه معتبر مجریان حقوقی و بدون پذیرش در دانشگاه وکیل واجد شرایط باشید. بدیهی است انجام این امر با گذراندن سال های مورد نیاز برای کسب تجربه علمی و عملی، طی نمودن مراتب تحصیلی مربوطه انجام می پذیرد.

آزمون صلاحیت وکلا (SQE)

وکلای واجد شرایط برای مهاجرت

برای آزمون صلاحیت وکلا (SQE) وکلایی که شرایط لازم را دارند یا اصطلاحا واجد شرایط هستند با استفاده از طرح انتقال واجد شرایط وکلا (QLTS) راهی جهت صلاحیت به عنوان یک وکیل انگلیسی را طی نمایند. سوابق وکیل برای QLTS دارای دو مرحله ارزیابی است:

1.آزمون تستی

آزمون تستی و یا چند گزینه ای به صورت کلی شامل 180 سوال در 14 موضوع مختلف است که داوطلب با مطالعه در رابطه با 14 موضوع مذکور اقدام به انجام آزمون تستی می نماید.

2.آزمون یا ارزیابی عملی

در مرحله ارزیابی عملی یا OSCE1 و OSCE2 شامل 9 مقاله مکتوب، 3 مقاله به صورت شفاهی و کنفرانس و 3 مقاله دیگر که ترکیبی از دو مقاله فوق یعنی کتبی و شفاهی در رابطه با موضوعات کسب و کار برای وکلاست. موضوعاتی همچون حکم، نقل و انتقال، دعاوی کیفری و مدنی و…..

این طرح در چه کشورهایی قابل اجراست؟

  • ایالات متحده
  • استرالیا
  • آفریقای جنوبی
  • نیجریه
  • برزیل
  • آرژانتین
  • ترکیه
  • روسیه
  • چین
  • کره جنوبی
  • ژاپن
  • سنگاپور
  • هندوستان
  • پاکستان
  • کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • و……

آزمون صلاحیت وکلا (SQE)

پیشنهاد قلمداد

به دانشجویان و وکلا اکیدا توصیه می‌شود پیش از هر چیز برای آزمون صلاحیت وکلا (SQE) با زبان تخصصی حقوق آشنا شوند و نمره زبان لازم را کسب کنند، پس از آن اگر قصد مهاجرت به امریکا را دارند حتما آشنایی لازم با شرایط تحصیلی و کاری هر ایالت جهت آزمون وکالت در آمریکا را کسب کنند. چرا که حقوق سایر کشورها و ایران تفاوت‌های چشم گیری با هم دارند که عدم شناخت آن منجر به سردرگمی و بعضا انصراف از تحصیل خواهد شد.

مشاورین حقوقی ایرانلا

اگر عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با درجه ی پایه یک هستید و آزمون آیلتس را با حداقل نمره ی 7.5 پشت سر گذاشته اید همکاران ما در گروه حقوقی ایرانلا آماده ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی به شما برای تسریع درفرآیند شرکت در آزمون QLTS ،آزمون صلاحیت وکلا (SQE) از جمله خرید بسته ی آمادگی در آزمون، ثبت نام شما در آزمون و مشاوره برای تنظیم و ترجمه ی مدارک مورد نیاز موسسه مذکور هستند.همچنین جهت اطلاع از آزمون وکالت در ترکیه ،اپلای و بورسیه رشته حقوق در آمریکا، وکالت در انگلستان، وکالت در کانادابا پروانه وکالت ایران،بهترین گرایش حقوق برای مهاجرت ،رشته حقوق در آمریکا و… می توانید با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.




		

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

4 پاسخ

  1. سلام
    آیا وکلای مرکز مشاوران قوه قضائیه و کانون وکلای شهرستان ها هم واجد شرکت در آزمون sqe هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلاهبرداری با جعل عنوان

کلاهبرداری با جعل عنوان

یکی از روش های کلاهبرداری از طریق جعل عنوان است. اشخاص بزهکار با استفاده از جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری می نمایند . جعل عنوان

خیانت در امانت چک سفید امضا

خیانت در امانت چک سفید امضا

چک یکی از اسناد مهم تجاریست که برای انجام معامله، ضمانت و… کاربرد دارد. با وجود اسناد تجاری مانند چک و سفته نیاز به وجه

جعل امضا و مجازات آن

جعل امضا و مجازات آن

بعد از اثر انگشت یکی از موارد مهم هویتی امضاست. امضا مانند اثر انگشت منحصر به فرد نیست و امکان دارد افراد زیادی در سراسر

Select Language
تماس با ما