مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع

مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع

امارات یکی از کشورهای در حال توسعه عربی است که سالانه مهاجرین زیادی را به خود جذب می نماید. تفکر عموم در رابطه با مهاجرت به کشورهای عربی به خصوص امارات این است که با سرمایه گذاری، خرید ملک و تمکن مالی می توان به این کشورها مهاجرت کرد. در واقع یکی از راه های مهاجرت به امارات تمکن مالی است ولی می توان مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع را انجام داد زیرا که این کشور پذیرای نخبگان و مخترعین می باشد.

مهاجرت به امارات

امارات یکی از کشورهای موفق در حوزه خلیج فارس است که سالانه پذیرای مهاجرین زیادی است. جذب مهاجر در قالب سرمایه گذار و مخترع با هدف پیشرفت اقتصادی، گردشگری، علمی و… صورت می گیرد. بدیهی است مهاجرت نخبگان و دانشمندان و مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع به هر کشوری باعث پیشرفت کشور مذکور خواهد شد.

مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع

ویزای طلایی امارات

ویزای طلایی امارات به سرمایه گذاران و افراد دارای تمکن مالی و نخبگان و دانشمندان اعطا می گردد. این طرح اولین بار در سال 2021 یعنی در حدود سه سال پیش مطرح شد. کشور امارات اصولا اجازه اقامت دائم به مهاجرین را نمی دهد از این رو مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع و ویزای طلایی فرصتی ویژه برای مهاجرین فراهم می نماید.بر اساس این موضوع مزایایی به اشخاص دارای ویزای طلایی تعلق می گیرد این مزایا به شرخ ذیل است:

  • ویزای ورود به امارات به همراه خانواده
  • اخذ اقامت به مدت 10سال
  • برخورداری از حقوق شهروندی کشور امارات
  • و….

دریافت ویزای نخبگان امارات

علاوه بر مزایایی که فوقا ذکر شد نخبگان و دانشمندان مزایای دیگری نیز خواهد داشت. از آنجا که مهاجرت نخبگان و ثبت اختراع در امارات تاثیر چشمگیری در پیشرفت کشور خواهد داشت برای تشویق این قشر از افراد و مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع مزایایی بیش از اقامت و حقوق شهروندی در امارات نظر گرفته شده است. این مزایا عبارتست از:

  1. عدم محدودیت در مواردی همچون ثبت دارایی، افتتاح حساب های بانکی در امارات، تاسیس شرکت و دفاتر و….
  2. معافیت از پرداخت مالیات
  3. اخذ گذرنامه کشور امارات
  4. سفر به 167 کشور دنیا بدون دریافت ویزا
  5. برخورداری از حقوق شهروندی کشور امارات
  6. اقامت 5 تا 10 ساله برای اعضای خانواده

ویزای پزشکان، مهندسین و متخصصین

پزشکان و مهندسین و متخصصین برای دریافت ویزای امارات بایستی دارای شرایط ذیل باشند:

  1. این افراد بایستی دارای مدرک دکترا(PHD) باشند
  2. حداقل 10 سال سابقه کاری مرتبط در رشته خود داشته باشند
  3. دریافت مدرک دکترا(PHD) آنان از یکی از 500 دانشگاه برتر دنیا صورت گرفته باشد.
  4. دارای یک مقاله،کتاب، تحقیق علمی و یا ژورنال بین المللی باشند.
  5. دارای یک جایزه بین المللی مرتبط با رشته خود باشند.

مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع

چگونگی دریافت ویزای نخبگان امارات

برای مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع در صورتی که شخص جز دسته افراد نخبه، مهندس، هنرمند، نویسنده، پزشک، مهندس و از این قبیل مشاغل باشد به راحتی می تواند اقدام به دریافت ویزای نخبگان امارات نماید. برای ثبت اختراع در امارات و دریافت ویزای نخبگان امارات شرایط ذیل لازم است:

  • اشخاصی که حداقل یک اختراع به ثبت رسیده داشته باشند.(در صورت ثبت اختراع این اختراع باید توسط وزارت اقتصاد امارات مورد بررسی و تایید قرار گیرد.)
  • اشخاصی که از دانشگاه های بنام و شناخته شده فارغ التحصیل شده باشند.(معدل بالاب 3.75)
  • دانش آموزان و دانش آموختگان استثنایی و نخبه کشوری
  • دانش آموزان و دانش آموختگان دارای رتبه برتر کشوری
  • دانش آموزانی که در آزمون های کشوری حداقل 95 درصد نمره را کسب نموده باشند.
  • فرهیختگان، هنرمندان و نویسندگانی که جوایز بین المللی کسب کرده باشند.(تایید این افراد توسط وزارت فرهنگ و جوانان صورت می گیرد.)
  • دانشمندانی که دارای مقالات و ژورنال های معتبر بین المللی در سطح جهانی باشند.(تایید این افراد توسط شورای دانشمندان امارات صورت خواهد گرفت.)

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای نخبگان

  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی و….
  • گذرنامه و کپی رنگی از آن(حداقل اعتبار گذرنامه 6 ماه باشد.)
  • مدارک شغلی مرتبط
  • گواهینامه های تحصیلی و علمی مورد تایید

مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع

نحوه ثبت اختراع در امارات

مهاجرت از طریق ثبت اختراع در تمامی کشورها مراحل مختص به خود را دارد مثلا ثبت اختراع در کانادا و مهاجرت از طریق ثبت اختراع در سال 2024 شرایط خاص خود را دارد. جهت مهاجرت به امارات از طریق ثبت اختراع، مخترع با مراجعه به سایت business.goldenvisa.ae اطلاعات درخواستی را تکمیل نموده و ودارک را بارگزاری می نماید. با انجام این پروسه درخواست خود را ارسال نموده و جهت دریافت پاسخ باید حدود یک ماه منتظر بمانید.

پس از بررسی جواب درخواست به صورت مثبت یا منفی به شما اعلام می گردد. در صورت قبول و مثبت بودن جواب درخواست می توانید اقدامات ثانویه را انجان دهید. در این مرحله بایستی مدارک درخواست شده توسط اداره فدرال هویت و تابعیت را تکمیل و بارگزاری نموده و از طریق ایمیل اراسل نمایید  سپس منتظر جواب باشید.این مرحله نیز حدود یک ماه به طول می انجامد و پس از آن نسبت ه دریافت ویزا اقدام می نمایید.

گروه مشاورین حقوقی ایرانلا

جهت راهنمایی و اطلاعات بیشتر در زمینه های مالکیت معنوی و موضوعاتی همچون جرم کپی برداری از اختراع و یا شکایت از سرقت علمی، ثبت شرکت دانش بنیان ،سرقت ادبی، جرم کپی برداری از اختراع ،حقوق صاحبان علامت تجاری یا تنظیم شکواییه و شکایت نقض کپیرایت و…. همچنین برای مشاوره با وکیل متخصص در زمینه مالکیت فکری مثل تفاوت نام تجاری و علامت تجاری و تفاوت نام تجاری با برند، طرح صنعتی چه زمانی قابل ثبت است؟، جرم کپی برداری از اختراع، شکایت از سرقت علمی و کپی برداری از کتاب ،تفاوت علامیت مشهور با علامیت معروف و ثبت اختراع اپلیکیشن و …. می توانید با وکلای متخصص و با تجربه مشاورین حقوقی ایرانلا از طریق شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و درخواست مشاوره تلفنی با وکلای این مجموعه را داشته باشید.

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select Language
تماس با ما